"Nincs szükségem ügyviteli rendszerre, mert csak kevés számlát állítok ki."
Valószínűleg ez a leggyakoribb kifogás amivel a fejlesztők és a szoftverházak az értékesítés során találkoznak.
Cégünk életének kétségtelenül örömteli eseménye, ám cseppet sem egyetlen eleme az, hogy számlázni fogunk. Az integrált ügyviteli rendszerekkel valójában a cégünk működését modellezzük, melyben a számlázás szoftveres támogatása csak egyetlen eszköz, a cél teljesen más:
Elégedettebb ügyfeleket szerezni és több időt tölteni a családdal.
Mert az ügyfél soha nem attól lesz elégedett, hogy számlázunk neki. Az ügyfelet az érdekli, hogy az igényeinek megfelelően szolgálják ki, halmozzák el az általa megkívánt termékekkel és szolgáltatásokkal, kérdezzék meg az észrevételeit (lehetőleg emlékezzenek is rá) és ne rabolják az idejét feleslegesen.
Ehhez pedig kifinomult eszköztárra és hatékony belső kommunikációra van szükség. Egyetlen porszem a gépezetben percek alatt lerombolhatja hosszú évek munkáját, például ha a rossz passzban lévő pénzügyes kolléga elfelejti kitörölni az Excel táblából az egyik törzsvevő tartozását, akinek ezáltal a raktár megtagadja az áru kiadását, a lejárt(nak gondolt) tartozásra hivatkozva. Felesleges feszültség, telefonálgatás, magyarázkodás, sértődés, semmi olyan, amire bárkinek szüksége lenne egy olyan munkanapon, amikor inkább pénzt keresne.
És hogyan kapcsolódik ehhez a magánélet? Ha az ügyvitelünk stresszmentes, mi magunk, sőt a kollégáink is azok lesznek. Nagyobb valószínűséggel mehetünk haza időben és mosolyogva, mert a napunk nagyobb részét a (z elhivatottan szeretett) szakmánkkal töltöttük, és nem kellett fél napig telefonon egyeztetni az ügyfél könyvelőjével, hogy a kézi számlánkra mi van egyáltalán felírva.