Picit eljátszottam a gondolattal, hogy ha takarító cégem lenne, vajon maradnék-e a kézi vezérléses, papíros-számlatömbös megoldásnál, vagy tudna-e bármi pluszt nyújtani számomra egy számlázó program/ügyviteli rendszer.
Jelentem, az utóbbi győzött.
Mr. Wolf mondjuk pont rossz példa, ő nem szokott számlát adni
Ha piacot próbálnék szerezni magamnak, akkor olyan helyeket kutatnék fel, ahol a célcsoport centralizáltan van jelen: az irodaházakban. Így nem kellene a fél napot utazással töltenem, hogy a sok távol eső hely között pattogjak és a tisztítószerek logisztikája is egyszerűsödne. Ez egyben azt is jelentené, hogy a termékem (szolgáltatásom) mindenhol ugyanaz lenne, az ügyfeleim pedig visszatérőek. Semmi értelmes okom nem lenne, hogy ezeket az ismétlődő adatokat felesleges kézi munkával és rengeteg időráfordítással, minden számlázási ciklusban újra meg újra leírjam.
Amellett, hogy a munkámra igényes vagyok, elvárnám azt is, hogy az elvégzett munkámat komolyan vegyék. Márpedig elég nehéz bevágódni egy sajtpapírra hajazó cetlivel egy olyan cégnél, ahol képesek kifizetni a négyzetméterenkénti 10-16€ bérleti díjat. Ez nagyjából pont annyira rombolná a renomémat, mintha a különösen igényes, és magas színvonalon végzett munkámról a profitakaritas@freemail.hu címről küldtem volna az ajánlatot.
Valószínűleg mérlegelném, hogy megéri-e egy olyan szoftver beszerzése, amibe rögzíthetem a szerződés kezdetének és végének dátumát, a számlázás esedékességi napját, a számlázandó tételeket és azok árát, hogy a hónap megfelelő napján csak egyetlen gombot kelljen lenyomni az automatikus számlázás funkcióban. Ezzel már csak az aláírás és a borítékolás feladata maradna nekem.
És akkor tényleg csak azzal foglalkoznék, amihez értek, amit szeretek és ami jövedelmet termel: